Mottó: "A jelent könnyű megcsalni,
a jövendőt soha."
/Kisfaludy Károly/
Vö. Megjegyzés a végén
Szövegeltek mi se történt,
Nem győzték meg, ki ment önként.
A "csodát" csak mi hozhatjuk,
Ha világunk rendbe rakjuk.
Persze, kell a vezetés,
De nem félrevezetés.
Féligazság nem egész,
Kételkedjen józanész!
Átgondolt jog, cselekvés!
-------------------------------------------------
Kinek kell itt "Messiás",
Ha az ember mélyre ás.
Többség végzi munkáját,
Így szolgálja országát.
Mitől lenne "bűnös" lény,
Ki tudja, ember árnyék s fény?
Ellenség, ki úgy munkál,
Mindent kifoszt és kárál.
Kifosztás is többféle,
Gépszolga lett ismérve.
Ki átvágással operált,
Tévút, ha "haza talált".
Állatmesékkel jönni,
Nem menthetőt menteni.
Csak a "szellem" felemelő,
Csak profit nem hozza elő...
Magasröptű gondolat
Még nem tett és akarat,
Fáradtnak kaland marad, s
Hihetné, ettől "halad"?
Ha meg minden torzítás,
Mit érhet el agyalás?
Mire lehet ébredni?
Mit lehet itt kezdeni?
Realitást felmérni,
Még nem választ találni.
Részt s egészt egybelátni,
Jó kormányhoz eljutni!
Megjegyzés: A választott mottót is kétségbevonja a "történelempolitika", és a történelemhamisítás kísérletei. Akik a régiben hisznek, azoknak két Goethe idézet: "Rendben van a szénája annak az úrnak, aki maga is megteszi, amit másnak parancsol." "Törekedj mindig az egészre, ha magad nem lehetsz egész, mint szolgáló szem kapcsolódj az egész láncba." Természetesen itt felmerül a lánc fogalma, és manapság a hálózaté, ami a hálóból van továbbképezve. A háló lehet sűrű vagy ritka, ritka hálóból kicsúszhat a "kis hal". Csakhogy a hálót a "nagy halak" vetik ki, ebből is látszik, hogy az állatmesékkel nem lehet messzire menni. Sajnos, rosszul megfogalmazott "embermesékkel" sem. Ki olvassa őket? Kinek írják? A "történelmi mesékkel" lehet-e "nemzeti identitást" létrehozni? Mivel itt csak költészetről van szó, ez is "költői kérdés". Iskolás tanulmányainkból tudjuk erre nincs válasz...A hajdani népmesék hősei az irodalomtörténészek szerint a népi fantázia valóságpótlékai voltak. A költészet is lényegében ezt a célt szokta szolgálni. A régmúlt kutatói is tudják, hogy ha az ősember a barlangrajzon már elképzelte az állat elejtését, attól még nem biztos, hogy tényleg sikerült elejtenie. Hit kérdése volt!
2024. XII. 27.